Handelsbetingelser, rettigheder og afbudspolitik.

Produkter og tjenester udbydes af:

Firma: Heidi Christine

Udbyder: Heidi Christine Nilsen
CVR nr.: 33018479
Tlf.: 28 73 90 17

Kontakt mig på: heidi@heidichristine.dk

Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) Der er naturligvis ingen betalings gebyr. 

Levering:

Digitale produkter så som online workshops eller online kurser leveres kort efter købet via e-mail, hvor du får adgang til et lukket forum. Ved kurser med specifik startdato, sker leveringen på den aftalte dato.

Kvittering samt produkt tilsendes automatisk til den mail, du har oplyst ved købet.

Online produkter

Er dit til evigt brug, med mindre andet er foreskrevet. Heidi Christine Nilsen har ingen forpligtelser til at udgive materialet til evig tid, for at du kan bruge det til evig tid, kræver det at online produktet downloades til egen enhed. Ved køb af online produkter frasiges retten automatisk til 14 dages fortrydelsesret, da produktet leveres øjeblikkelig.

Rettigheder

Alle rettigheder til uddannelse, kurser, færdigt online materiale, trykt som digitalt materiale, tilhører Heidi Christine Nielsen, som produktet er købt af. Ved køb opnås brugsret til det købte materiale/produkt. Det købte materiale/produkt er personligt og må ikke bruges til andre formål end hvortil det er købt. Materialet/produktet ikke anvendes i direkte eller indirekte konkurrence med Heidi Christine Nilsens Virksomhed. Brugsretten til det købte materiale/produkt er altid personlig og kan ikke overdrages.

Returret

Du fraskriver dig retten til 14 dages fortrydelsesret, ved køb af digitale produkter. 

Enkelte produkter er på abonnement, ved køb af abonnement er du altid oplyst om dette forud.

Abonnements vilkår

Følgende er gældende; Abonnementsprisen er som oplyst på produktsiden, der bliver automatisk trukket for hver abonnements periode på det oplyste betalingskort. Kvittering for betalingen tilsendes automatisk per e-mail. Du modtager en e-mail med bekræftelse på din abonnementstilmelding efter indgåelse af abonnementet. 

Opsigelse af abonnement

Opsigelsen er øjeblikkelig, og efter opsigelsen vil der ikke blive faktureret eller trukket yderligere. Dog skal allerede udsendte fakturaer stadig betales. Du kan når som helst opsige dit abonnement ved at skrive til heidi@heidichrisitne.dk, eller ved at logge ind på din konto og selv stoppe abonnementet. 

Tilmeldingen til mine uddannelser og kursusdage er bindende. Afmelder du din deltagelse, kan du:

• Sende en anden person, som vil have udbytte af deltagelse

• Veksle beløbet til andre produkter hos mig. 

Såfremt Heidi Christine Nielsens materiale/produkter eller navn anvendes i strid med ovenstående, tilfaldes erstatningsansvar efter dansk rets almindeliges regler, ligesom eventuel uberettiget anvendelse søges imødegået ved nedlæggelse af fogedforbud.

Guidede meditationer

Da der er tale om elektroniske produkter som i sagens natur ikke kan returneres, er der ingen fortrydelsesret ved køb af guidede meditationer. MEN skulle du af en eller anden grund fortryde dit køb, vil jeg meget gerne høre fra dig på heidi@heidichrisitne.dk

Evt. uoverensstemmelse mellem køber og Heidi Christine Nielsen

Ved evt. uoverensstemmelser mellem Mette Holm og køberen så skal dette afgøres efter dansk ret ved Retten i Viborg.

Ændring af kredit kort ved abonnements betaling

Ønsker du at ændre/forny dit kreditkortnummer til abonnementet, gøres dette ved at klikke på det link, der fremgår på din digitale faktura.

Privatpolitik og persondata

Alle rettigheder til kurser, workshops, events samt digitale produkter tilhører Heidi Christine Nielsen. Ved køb opnås udelukkende licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt. Det er ikke tilladt at dele produktet med andre.

Vi modtager følgende kreditkort: 

Køber du brugskunst, tekstiler, drømmefangere, masker, yogaudstyr eller lignede. Gælder disse handelsbetingelser:

Priser

Købet faktureres til den pris, der er oplyst på websitet på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – Nogle gange fra dag til dag.

Levering

Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage. Leveringstiden vil fremgå ved den enkelte vare. Såfremt varen ikke er på lager i det ønskede antal, vil vi førstkommende hverdag efter, kontakte kunden og oplyse en forventet leveringstid, hvis varen stadig kan skaffes.

Er der bestilt en vare, som ikke er på lager vil kunden få besked så snart ordren kan behandles. Kunden har her mulighed for at ombytte til en anden vare af samme prisklasse eller afvente at varen kommer på lager igen eller at fortryde købet.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Kunden vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Vi leverer til hele Europa.

Kunden vil modtage en email når varen er afsendt fra lageret.

OBS til lande udenfor EU: Vi sender varer momsfrit til de lande udenfor EU, som vi leverer til. Det betyder, at kunder udenfor EU kan blive opkrævet lokal moms og told. Det er kundens eget ansvar at kende til landets gældende lovgivning.

14 dages retur- og bytteret

Såfremt varen fremstår 100 % som ny i original emballage og i ubeskadiget stand kan du returnere eller bytte varen indtil 14 dage efter leveringen. Ved returnering står kunden selv for at dække omkostningerne til forsendelsen. 
Ombytning af en vare og returnering af en vare har samme procedure. Den købte vare sendes retur til vores adresse, og når vi har modtaget din returvare og godkendt den, vil købesummen blive refunderet til dit kreditkort indenfor få dage. Ønsker du varen i en anden størrelse/farve skal lave en ny ordre på ved at skrive en mail til Heidi@heidiChristine.dk Omkostninger til returneringen skal du selv afholde.

Hvis vi vurderer, at varen lugter af røg, mados, mug, er fugtig eller på anden måde har taget skade, kan vi ikke tage den retur. Hvis kunden ønsker varen tilbage, skal kunden selv betale for returnering af varen.

Ved returnering skal du sende en mail til heidi@heidichristine.dk med årsag til returnering, ordrenummer, samt vare navn, farve og størrelse. Eller vedlægge en seddel med sammen ved den fremsendte returnerede vare.

Returretten berører ikke kundens lovbestemte ret til at fortryde købet. Se nedenfor.

Fortrydelsesret

Kunden har ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller anden person (dog ikke posten), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis kunden har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra kunden eller anden person (dog ikke posten) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen for fortrydelsesret udløber på en helligdag, weekend, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag vil fristen forlænges til følgende hverdag.

Sådan udnytter kunden fortrydelsesretten

Kunden fortryder købet ved at give os besked om dette telefonisk på +45 28 73 90 17, via e-mail på heidi@heidichristine.dk eller som brev, der sendes til Heidi Nielsen, Resedavej 89, 3 tv, 8600 Silkeborg.  Kunden kan fortryde et køb ved at nægte modtagelsen på pakken. Kunden skal dog give os besked, hvis pågældende fortryder et køb ved at nægte modtagelsen.

Kunden kan bruge lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes her: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varer og returomkostninger

Hvis kunden har fortrudt købet af varer, skal kunden sende eller aflevere varen til mig på adressen; Heidi Nielsen, Resedavej 89 3 tv, 8600 Silkeborg, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt os, at kunden ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene

Når kunden fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til kunden har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Kunden hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktioner.

Kunden må undersøge varen på samme måde, som er tilladt i en forretning, men varen må ikke tages i brug. Såfremt varen har været taget i brug på en måde, som ikke er tilladt i en forretning og vi dermed ikke har mulighed for, at sælge den igen, kan kunden forvente, at jeg fratrækker værdiforringelsen fra det beløb, som skal tilbagebetales. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, vil købsbeløbet ikke blive tilbagebetalt.

Vær opmærksom på at tekstiler og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.
Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Kunden bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Kunden bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Kunden skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis kunden køber en vare, som er defekt eller har mangler, finder købelovens regler anvendelse.

Kunden kan reklamere over mangler eller defekter indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres ved henvendelse på e-mail: heidi@heidichristine.dk eller telefonisk på +45 28 73 90 17

Kunden bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi modtager gerne billeder af defekter og mangler, inden kunden returnerer defekte varer. Såfremt reklamationen er berettiget og der er dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter varens modtagelse og kunden er således forpligtet til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Varen sendes til:

Heidi Christine Nielsen

Resedavej 89, 3 tv

8600 Silkeborg

Klageadgang

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link) 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse heidi@heidichristine.dk